Сайт вчителя обслуговуючої праці Ляшук Наталії

Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 7
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Опис досвіду роботи

Дитяче серце чутливе до покликання

творити красу...

важливо тільки, щоб за покликами ішла праця.

В.О.Сухомлинський

Мій підхід до викладання трудового навчання зумовлений багаторічними роздумами про сутність цього предмету, його специфіку та місце серед інших шкільних дисциплін.

Специфіка предмету трудового навчання в тому, що учні створюють вироби своїми руками.

Трудове виховання є основним елементом в системі виховання школярів. За допомогою праці ми виховуємо у дитини кращі людські якості: цілеспрямованість, наполегливість у досягненні поставленої мети, свідому дисципліну тощо.

А.С.Макаренко з великою майстерністю розкрив основи виховання в праці, творче значення праці та її виховну ефективність. Він вважав, що праця сприяє розвитку особистих якостей дитини, її здібностей, її таланту. Школа повинна допомогти вилитися прагненню дитини до творчості у формі праці, бо саме в праці найбільш повно й яскраво розвиваються природні задатки й схильності дитини.

Виявленню і розвиткові природних задатків і схильностей дітей великою мірою сприяють такі уроки, коли в руках дітей народжуються прекрасні речі, тоді їм хочеться робити ще і ще. Тоді вони не помічають дзвінка на перерву, втоми, не дивляться на годинник. Просто вкладають душу в те, що роблять.

Діти входять в цей чарівний світ, відкривають його для себе і творять. Шиють одяг, вишивають, в'яжуть, роблять прикраси, аксесуари, сувеніри, іграшки, картинки, аплікації... Все це створюють їх умілі руки. Краса праці надихає учнів.

Я працюю над проблемою "Розвиток творчих та пізнавальних здібностей особистостей на уроках обсуговуючої праці та в позаурочний час засобами інноваційних технологій навчання". На кожному уроці намагаюся розвивати творчість та естетичний смак вихованців, творчу уяву, логічне мислення; формувати почуття кольорового контрасту. Вважаю, що ця проблема є актуальною на сучасному етапі в період особистісно-зорієнтованого навчання. На мій погляд, інноваційні методики створюють прекрасні умови для реалізації творчого потенціалу дитини. Вони дозволяють виявляти, розвивати здібності кожного учня, стимулювати самостійну творчу діяльність, одже, дають змогу повніше використовувати потенціал особистості.

На своїх уроках намагаюсь створювати умови для реалізації творчого потенціалу дитини. Як аксіому приймаю твердження, що кожна дитина талановита, і діти потребують лише педагогічної підтримки з боку вчителя.

Ставлячи проблемні запитання, створюючи дискусійні ситуації, домагаюсь, щоб учні самостійно шукали відповіді на питання, заохочую пошук оригінальних відповідей, не нав'язуючи їм власних поглядів і думок. Кожний урок планую так, щоб учні чітко усвідомлювали його мету, завдання й учікувані результати. При цьому я будую роботу таким чином, аби ініціатива школярів не була скутою, аби йшов вільний обмін думками з приводу теми.

Урок для мене цікавий тоді, коли в учнів розбуджується творчий задаток допитливість, цікавість, самовдосконалення, коли в учнів виробляється потреба творити красу своїми руками. Надихаю дітей красою праці; домагаюся, щоб учні почувати себе творцем, переживали радість підкорення справі рук, волі, творчого натхнення. На уроках розвивається розум, бо майстерність рук - це матеріальне втілення допитливого розуму, кмітливості, творчої уяви. Кожна дитина, здійснюючи свої задуми власними руками, відчуває себе творцем, тому вона прагне стати ще кращою, досконалішою.

Без урізноманітнення методів навчання з урахуванням вікових особливостей учнів, змісту творчих робіт, можливостей отримування самостійно додаткових відомостей, мета уроків не може бути досягнута.

Школа - це неповторний світ дитинства, світ гри. Вона впливає на психіку школяра, розширює його пізнавальні особливості, викликає потребу вчитися, відчувати задоволення від колективної праці. Гру спрямовую на основну мету - навчання та вироблення певних умінь і навичок. З метою навчання та контролю знань використовую кросворди, ребуси, головоломки. З їх допомогою можна зберегти час уроку і перевірити знання учнів з даної теми. Розробляю інструкційні картки для практичних робіт. Під час виконання практичних робіт налагоджую взаємодопомогу сильніших учнів слабшим, тримаю весь час в полі зору найслабших учнів. Якщо в ході уроку є якісь цікаві моменти (успішний прийом, досконаліший технологічний процес) роблю їх здобутком усього класу. З більш підготовленими учнями використовую індивідуальний спосіб організації роботи, що дає можливість диференціювати завдання, враховуючи їх інтереси, запити, нахили. Для цього створила "банк" проектів, які пропоную учням. Це дає можливість допомогти слабшим учням усувати прогалини в знаннях, а добре підготовленим - роширювати і поглиблювати знання та вміння.

Уроки та гурткові заняття проводжу, нестандартно, з використанням найбільш оптимальних форм і методів організації навчальної діяльності учнів. Здійснюю й міжпредметні зв'язки з іншими навчальними дисциплінами, зокрема з українознавством. Наприклад, при вивченні теми "Виготовлення вишитих виробів" знайомлю учнів з історією української народної вишивки, з художніми особливостями технік вишивання різних регіонів України, композиційними особливостями української народної вишивки. Виховую в учнів любов до України, шанобливе ставлення до народних традицій.

Використовуючи інноваційні методи навчання ( діалогічні ситуації, ігрові форми проведення занять, вільна творча діяльність, проектна діяльність, критичне мислення під час уроків та в позаурочний час) одержую відповідні результати - учні вчасться об' єктивно мислити, робити правильні висновки, досягають успіхів у різноманітних сферах діяльності.

Вважаю, що є результат моєї праці: майже щороку мої учениці є переможцями ІІ туру Всеукраїнсьої олімпіади з обслуговуючої праці у 2013 році Микульська Ірина, зайняла призове ІІІ місце на ІІІ турі Всеукраїнської олімпіади з обслуговуючої праці.

Роботи моїх учениць, з гуртка "Стрічкова вишивка", експонуються на обласній виставці-ярмарці робіт декоративно-прикладного мистецтва. Щороку гурткові роботи представляємо на обласний, а потім Всеукраїнський етапи конкурсу декоративно-ужиткового мистецтва "Люби і знай свій рідний край". Минулого року проводили майстер - клас на Всеукраїнському семінарі-практикумі для керівників професійно-технічних навчальних закладів зі стрічкової вишивки на базі ВДЦЕВУ.

Цікавлюся досвідом вчителів - новаторів, відвідую виставки декоративно-прикладного мистецтва.

Своїм досвідом роботи ділюся на практичних семінарах для вчителів району по впровадженню інноваційно-комунікативних технологій на уроках облуговуючої праці. На базі школи проводжу семінари ППД для вчителів з проблеми "Використання особистісно орієнтованих технологій на уроках обслуговуючої праці".

Прогнозована результативність: розвиваючи творчі здібності методом інноваційних технологій на уроках обслуговуючої праці, можна досягти того, що учні зможуть самореалізуаати себе як особистість.